Etusivu TerveysKauneusLaihdutuskuuriLaihdutuskuureja

 

 

 

 

Laihdutussivuston sisältö:

Laihdutus-etusivu

Laihdu nopeasti

Laihdu ilman nälkää

Dieettiruokareseptit

Aineenvaihdunta-dieetti

Aineenvaihdunta-ruoka

Atkinsin dieetti

ENE-dieetti

+55 dieettiviikko

Kaalisoppa-dieetti

Karppaaminen

Lentoemon dieetti

5:2-laihdutus

Montignac-dieetti

VHH-dieetti

Yön yli dieetti

Muut laihdutuskuurit

Viikon ruokalista

Alkoholin kalorit

Kaloritaulukko

Kaloreita ateriaryhmittäin

Tulosta ruokapäiväkirja

Jouluruokien kalorit

Syömällä iho kauniiksi

LIIKUNTA:

Kahvakuulatreenit

Vatsaliike

Zumba video

Selkä- vatsalihasliikkeitä

Jenkkakahvat-blogi

 

KALORITAULUKKO

proteiinitaulukko - hiilaritaulukko - rasvan määrä

 

Tässä kaloritaulukossa on yli kahdensadan ruokatarvikkeen kalorien-, proteiinien-, hiilihydraattien- ja rasvan määrä annosta ja 100 grammaa kohden.

 

Painonpudotus / laihduttaminen perustuu aina ruokavalioon. Kun laihduttaja saa päivän aikana ruokavaliostaan vähemmän energiaa, kuin hän ehtii kuluttamaan, putoaa kiloja väistämättä. Merkitystä on myös sillä, miten paljon tietty ruoka-aine nostaa verensokerin tasoa.

 

Tiettyjen ruoka-aineiden rajoittamisella minimiin veren sokeri pysyy tasaisena ja rasvaa palaa normaalisti. Jos syö jatkuvasti paljon hiilihydraattipitoisia ruokia - leipää, perunoita, muroja, leivonnaisia, makeisia, sokeria - veren sokeri hyppii ylös alas, insuliinin tuotanto joutuu luonnottomaan tilaan ja normaali rasvan poltto häiriintyy. Kun ruokavaliosta hylkää tai rajoittaa veren sokeria nostattavat hiilihydraatit, voi syödä melko vapaasti melkein kaikkea muuta - myös rasvaista ruokaa - ja silti laihtua.

Tasainen veren sokeri - miten?

Pelkkää tyhjää energiaa sisältäviä ruokia kannattaa välttää kokonaan: useimmat murot, riisikakut, popcorn, perunamuusi, uuniperunat, ranskalaiset perunat ja sipsit - sekä pahimpana kaikista olut.

Syö kohtuudella ja mieluummin yhdessä proteiinipitoisten ruokien kanssa täysjyväleipää, puuroa, keitettyjä perunoita, pastaa ja riisiä.

Syö paljon ja usein: linssit, pavut, soija, omenat, päärynät, luumut, sitrushedelmät, pähkinät ja melkein kaikki mahdolliset vihannekset. Sokereista ainoastaan fruktoosia eli hedelmäsokeria voi käyttää kohtuudella.

 

 

 

 

 

 

Laihdutusruoka - dieettiruoka:

vähäkaloristen ja vähähiilihydraattisten ruokien kalorit ja hiilihydraatit,

ruokaohjeet ja reseptit

 

 

Kaloritaulukko

 

 

 

 

 

Syö hyvin ja laihdu ilman
kaloreiden laskemista!

Kiinnostuitko?

Katso Vähähiilihydraattinen dieetti

 

 
 

 

 

Hiilihydraattien, proteiinin, rasvan,  ja kuidun määrät

 

 

 

 

Tämä hyvien hiilihydraattien lista auttaa valitsemaan lautasellesi hyviä hiilareita

 

 

 

Katso:

Ateriavaihtoehtoja / kalorien määrät tuotteittain

Kevyitä laihdutusruokia / kalorien määrät 100 grammalta

500 kcal päivässä - paasto - ateriaehdotuksia

 

 

 

 

 

 

 

Asiasanat: Laihdutus, laihduttaminen, laihis, laihdutuskuuri, laihdutusohjelma, laihdutusruoka, dieetti, dieetit, dieetti ohjelma, dieettiruoka, dieetti ruokavalio, ruokavalio, painonhallinta, laihduttaminen, nopea laihdutus, laihdutuskuurit ja laihdutusohjelmat, painonpudotus ja dieetit